Posljednja jurnjava najvećeg

Autor: Ivan Šurbek

Kada u nedjelju u 20 sati starta ovogodišnja Velika nagrada Brazila zauvijek će ostati zapisana u povijesti formule 1 kao utrka u kojoj je svoje posljednje zbogom rekao najveći vozač svih vremena Michael Schumacher.  Baš kao i prije šest godina Michael Schumacher na ovome će mjestu reći svoje sada definitivno i konačno zbogom sportu kojemu je dao više od bilo kojeg drugog vozača i koji je ovaj sport popularizirao do razine na kakvoj je danas. Kada se govori o formuli 1 prve asocijacije i ikone su nam superbrze glasne jurilice, Ferrari i Michael Schumacher. Najveća ikona ovoga sporta ove će nedjelje zauvijek objesiti kacigu o klin i zatvoriti jednu nevjerojatnu priču.

Priču koja je počela daleke 1969. godine kada je dva dana poslije nove godine u obitelj Schumacher stigao  prvi  od dvojice sinova. Majka Elisabeth svome  je mužu Rolfu podarila dječaka Michaela, klinca koji je bio sve samo ne obično dijete. Prvi puta za volan je sjeo sa četiri godine kada mu je otac Rolf na njegov mini kart na pedale ugradio stavio mali motor. Već tada mali je Michael pokazivao talent i otac ga je odlučio upisati u loklani karting klub te je Michael  postao najmlađi član nekog karting kluba. Kako bi podupro sina u njegovoj karting karijeri otac Rolf inače zidar odlučio je obavljati i dodatni posao tako što je iznajmljivao i popravljao kartove. Majka Elisabeth također je bila u blizini te je radila u kantini istog karting centra. U kartingu je Schumacher potopuno pokorio ekipu i osvojio sve što je mogao. i to uglavnom stariju ekipu.

Sa osamnaest godina Schumacher napušta školu i počinje raditi kao mehaničar, te ujedno i nastavlja svoj trkači put. Dvije godine kasnije upoznaje Willija Webbera i natječe se u Njemačkoj formuli tri u kojoj osvaja naslov. Put u formuli 1 započinje kada u kolovozu 1991. godine dobiva priliku voziti za Jordan na Velikoj nagradi Belgije na legendarnoj stazi u Spa. Schumacher je priliku dobio nakon što je dotadašnji vozač Bertrand Gachot završio u zatvoru zbog tučnjave sa takstistom u Londonu. Na svojoj prvoj utrci u karijeri Schumacher se kvalificirao kao sedmi i donio momčadi najbolju startnu poziciju u sezoni, iako do tada nikada nije vozio na toj stazi, a za četiri je pozicije bolje od momčadskog kolege Andree de Cesarisa .  Utrku završava već u prvom krugu nakon kvara na remenu. Bez obzira na to, rezultat iz kvlaifikacija i ranijih testiranja bio je dovoljan da ga prozovu najvećim talentom još od vremena Stefana Beloffa.
Vječiti lovac na talente Flavio Briatore otrkio je Schumachera i već ga za iduću utrku odlučio preoteti Jordanu i ponuditi mu da vozi za njih. U Benneton stiže na mjesto Brazilca Roberta Morena, a kolega mu je trostruki svjetski prvak Nelson Piquet kojega je već u prvoj utrci uspio pobjediti tako što je na velikoj nagradi italije ostvario peto mjesto. Sljedeće godine Schumacher ostaje u Bennetonnu, a Piqueta šalje u mirovinu. U drugoj utrci sezone Schumacher je na postolju i ostvaruje treće mjesto, a prva pobjeda stiže na mjestu njegova debija na legendarnoj Spa. U poretku završava kao treći na kraju sezone iza nedodirljivih Williamsa Mansella i Patresea, a ispred Ayrtona Senne. I iduće godine ostaje u Bennetonu, te ostvaruje jednu pobjedu na Velikoj nagradi Portugala no impresivnija je činjenica da je svaku utrku koju je završio bio na pobjedničkom postolju. U to vrijeme Williamsi dominiraju formulom 1, no Schumacher im je 1994. i 1995. godine uspio pomrsiti račune. 1994. godina je teška godina za formulu 1, Prost se na kraju sezone ranije odlučio povući i mjesto prepustio Ayrtonu Senni koji je na Velikoj nagradi San Marina tragično poginuo. Tek je na četvroj utrci Velikoj nagradi Monaka Schumacher ostvario svoj prvi pole position. Schumacher  je u tu sezonu ušao sjajno sa četiri pobjede u četiri uvodne utrke, a i ostatak sezone također je bio impresivan. Pobjedio je na još pet utrka, ali mu je pobjeda u Belgiji oduzeta zbog Bennetonovog kršenja pravila, te je dodijeljena Damonu Hillu. Propušta utrke u Italiji i Portugalu, te Hill polako smanjuje zaostatak. Na posljednju utrku u Australiju odlazi sa bodom prednosti i u 35 krugu utrke sudara se sa Hillom nakon čega obojica moraju odustati te Schumacher nakon kontroverze osvaja naslov.
Tu je sezonu odradio još bolje nego prethodnu te mu je najslabiji plasman bio drugo mjesto, dva puta je diskvalificiran i dva puta je morao odustati.

Sljedeća sezona njegova je posljednja u Bennetonu. Hill se muči sa kvarovima na bolidu i Schumacher praktički nema konkurencije te lako dolazi do drugog naslova prvaka uz čak devet pobjeda. Iste godine Schumacher se ženi Corinnom Betsch bivšom djevojkom Heinza – Harralda Frentzena. Na kraju sezone objavio je kako je potpisao dvogodišnji ugovor sa Ferrarijem.  kako  Sljedeće sezone prelazi u Ferrari. Ferrari je tada bio daleko od velikih rezultata, a zadnji naslov osvojili su prije dugih sedamnaest godina. U Ferrariju radi čuda i sa bolidom koji je bio na razini današnjeg Toro Rossa stiže upisati tri pobjede i još se šest puta uspeti na pobjedničko postolje, no Williams je prejak za Ferrari i njegov dvojac Hill – Villeneuve je nedostižan za Schumachera koji je treći u prvenstvu.

Godinu kasnije u Ferrari stižu Rory Bryne i Ross Brawn dvojac s kojima je Schumacher radio u Bennetonu i s kojima je osvajao naslove. Ferrari napokon slaže bolid dostajan Schumachera i pruža mu priliku da se bori za naslov. Iako je Williams i dalje u prednosti Schumacher se dobro nosi sa Villeneuveom, ostvaruje pet pobjeda i u zadnju utrku sezone ulazi kao vodeći čovjek prvenstva. Schumacher je na start posljednje utrke stigao kvalificiravši se istim vremenom kao Villeneuve i Frentzen, no Villeneuve je krenuo sa pole positiona. Na startu je Schumacher uspio pobjeći no u 47 krugu utrke Villeneuve ga je sustigao i napao. Schumacher se brani, preagresivno i sudara s Villeneuveom koji nastavlja utrku dok Schumacher odustaje. Villeneuve osvaja naslov, a Schumacher će biti kažnjen za namjerno izazivanje sudara i diskvalificiran iz poretka prvenstva, no sve pobjede smije zadržati.

Iduće dvije godine prestaje era Villiamsa i počinje era Mclaren Mercedesa u glavnoj ulozi sa Mikkom Hakkinenom. Schumacher sezonu završava sa pet pobjeda i bori se za naslov, no Mclaren je bolji, te Hakkinen postaje prvak. 1999. godine sezonu otvara vrlo dobro i ponovno je u konkurenciji za naslov, no u Silverstoneu doživljava tešku nesreću iz koje kao posljedica dolazi težak lom noge, te je primoran pauzirati idućih šest utrka. Vraća se na posljednje dvije utrke i pomaže momčadskom kolegi Eddieju Irvineu da dođe do naslova.

Sljedeće godine dolazi i novo tisućljeće te počinje i era Ferrarija i Michaela Schumachera u kojoj će Schumacher porušiti sve moguće rekorde. 2000. godine u Ferrari stiže i Rubens Barrichelo, a Schumacher  je iste i uvjerljiv, upisuje devet pobjeda  i osvaja svoj treći naslov prvaka u formuli 1. Godinu kasnije još je uvjerljiviji te šalje Miku Hakkinena u mirovinu. 2002. godine Ferrari je nedohvatljiv za konkurenciju i Schumacher sve utrke završava na pobjedničkom postolju od čega je jedanaest puta pobijedio ili precizinije nije pobijedio u samo šest utrka. Uoči velike nagrade San Marina Schumacher doznaje tužnu vijest kako je njegova mjaka Elisabeth u 55-oj godini života preminula. I on kao i Ralf odlučuju voziti utrku, te obojica završavaju na postolju.

2003. godine Schumacher je s Ferrarijem u problemima na početku sezone, te tek na četvrtoj utrci stiže u Imoli stiže do pobjede. Ferrari je iste sezone u nešto slabijoj formi te mu prijete Raikkonen u Mclarenu, te Montoya u Williamsu. Ipak, legenedarni Nijemac dolazi do naslova koji osvaja nakon što je u pretposljednjoj utrci u Indianpolisu odvozio sjajnu utrku i sagradio nedostižnu prednost. Time je srušio i rekord Juana Manuela Fangia po broju naslova. Sljedeće godine stiže ponovno sezona u kojoj će Schumacher pokoriti konkurenciju i u kojoj će biti nedohvatljiv za sve. U sezoni ostvaruje trinaest pobjeda, dva je puta drugi i osvaja svoj posljednji naslov prvaka u formuli 1 ukupno sedmi.

2005. godine prestaje Ferrarijeva dominacija i pravila o gumama koje moraju izdržati cijelu utrku ne pogoduju Ferrariju i Bridgestonu te je Schumacher tijekom cijele sezone izvan konkurencije za najviše plasmane. Ostvaruje tek jednu pobjedu u Indianpolisu i to u onoj utrci kada je nastupilo samo šest bolida. Te sezone prvak postjae  Fernando Alonso, Kimi Raikkonen je drugi, a Schumacher na kraju treći.

2006. godine vozi posljednju sezonu za Ferrari, tada se činilo i u formuli 1. Istovremeno mu dolazi novi timski kolega Felipe Massa. Schumacher u Bahreinu na prvoj utrci ostvaruje pole position i izjednačuje se po broju najboljih startnih pozicija sa legenarnim Ayrtonom Sennom. Prvu pobjedu u sezoni ostvaruje na četvroj utrci prvenstva u San Marinu kada ruši rekord Ayrtona Senne po broju najboljih startnih pozicija. Te sezone ponovno je u borbi za naslov, konkurent mu je  Fernando Alonso i u gotovo svakoj utrci njih se dvojica grčevito bore. Schumacher je najbrži na čak sedam utrka na kojima ostvaruje pobjede. Nakon Velike nagrade Italije objavio je kako se povlači iz formule 1 nakon dugih petnaest godina sudjelovanja u najvećem oktanskom cirkusu. Pobjedom u Kini ostvario je svoju posljednju pobjedu u karijeri, ali se istom pobjedom te sezone izjednačio sa Fernandom Alonsom u borbi za naslov. Nažalost pri vodstvu na Velikoj nagradi Japana u 36. krugu utrke otkazao je motor na Ferrarijevom bolidu i Schumacher je pobjedom Alonsa izgubio šanse za naslov. Svoju posljednju utrku za Ferrari odvozio je na Velikoj nagradi Brazila 2006. godine kada je odvozio jednu od najboljih utrka karijere i završio na četvrtom mjestu.

Uslijedila je trogodišnja pauza prije nego se početkom 2010. godine na poziv Rossa Brawna odlučio pridružiti novoj momčadi Mercedes Gran prixa. Svijet se pitao što može učiniti Schumacher u svom novom početku i može li dograbiti još koji naslov. Pokazao je da u njemu i dalje ima žara i da nije zaboravio voziti, no Mercedes mu jednostavno nije mogao pružiti bolid koji bi konkurirao i za postolja, a kamoli za nešto više. U tri je godine u Mercedesu Schumacher ostvario tek jedno pobjedničko postolje i to ove sezone na Velikoj nagradi Europe u Valenciji. Također, da zna i može pokazao je u Monaku gdje je ostvario pole position svoj 69. u karijeri, no morao je startati pet mjesta niže zbog promjene mjenjača. U rujnu ove godine objavio je kako se definitivno povlači iz formule 1, dvadeset i jednu godinu nakon debija u Jordanu.

Michael Schumacher u formuli 1 je ostvario apsolutno sve. Rekorder je po broju naslova prvaka svijeta sa sedam naslova, od čega je pet osvojio uzastopno. Ostvario je 91 pobjedu, a nitko drugi nije ni blizu tom dosegu. Samo za usporedbu dvojica koja ga slijede po broju pobjeda Senna i Prost imaju zajedno pobjeda koliko ima Schumacher. Michael Schumacher porušio je gotovo sve moguće rekorde u formuli 1, njegova karijera jedna je od najimpresivnijih u svijetu sporta. Na stazi je bio impresivan i beskompromisan. Vozio je na način na koji nije mogao nitko, po kišnim je uvjetima radio čuda i zato ga zovu regenmeisterom. Ostvario je rekordan broj pobjeda na jednom Gran Prixu, osam u Francuskoj, također na mnogim je stazama rekorder po broju pobjeda, a gotovo da i ne postoji staza na kojoj nije pobijedio. Ostvario je 68 najboljih startnih pozicija, srušio

U privatnome životu Schumacher je vrlo samozatajan čovjek koji svoj život krije od javnosti. Oženjen je Corinnom, ima dvoje djece, kćer Ginu Mariju, te sina Micka.  Brat je također bivšeg vozača formule 1 Ralfa Schumachera, a ima i polubrata Sebastiana Stahla također trakča. Veliki je humanitarac, ambasador mnogih udruga, te mnogo pomaže djeci u svijetu i izdvaja izdašne svote novca za pomoć ljudima u svijetu. Ljudi ga opisuju kao toplog i uvijek dobro raspoloženog čovjeka. Također Schumacher je ljubitelj nogometa, te povremeno nastupa za lokalni nogometni klub.

Njegovim odlaskom formula 1 ostaje bez najvećeg vozača svih vremena i ikone ovoga sporta. Michael Schumacher ostavio je neizbrisiv trag ne samo u formuli 1 već u sportu općenito i značajno pridonio promicanju sporta u svijetu. Sa staza odlazi veliki karizmatik, a formula 1, ali i sport njegovim odlaskom u zasluženu mirovinu gubi mnogo. Navijačima odlazi ikona i čovjek sa kojime su se svih ovih dugih godina poistovječivali i koji je postao idol mnogih u svijetu. Schumacher će svojim odlaskom rastužiti mnoge, pa tako i sve nas koji volimo formulu 1. Schumacher će sigurno nedostajati na stazi, ali će i staza nedostajati njemu. Hvala ti na svemu majstore, hvala što si nas svih ovih godina naučio kako biti velik i kako ostvartiti sve svoje snove i postati legenda. Želimo ti puno sreće u daljnjem životu, nekom mirnijem  i nadamo se kako će tvoj sin krenuti stopama oca jer formula 1 bez Schumachera nije ista.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: