Cirkus ide u Brazil

Super-uzbudljiva sezona svjetskog prvenstva formule 1 stigla je do samoga kraja. Mjesto odluke ponovno je Brazil na legendarnom Interlagosu u Sao Paolu.

Ove sezone mogli smo vidjeti svu raskoš koju formula 1 može ponuditi. Bilo je svega – jurnjave, slavlja, veselja, suza, razočaranja, čudnih poteza, pretjecanja na svim mogućim i nemogućim mjestima, dodira i vožnje kotač uz kotač, polomljenih karbonskih dijelova bolida,  sudačkih odluka i kazni, itd… Sezona je ponudila zaista mnogo i za razliku od protekle sezone kada se prvak znao već na sredini prvenstva, ove je ponovno sve palo na Veliku nagradu Brazila u kojoj je moguć baš svaki scenarij. Ova nam je sezona ponudila mnogo akcije i atrakcije, dosadnih i procesijskih utrka kao da nije niti bilo, a one potencijalno dosadne utrke demantirale su nas u potpunosti i pružile spektakl kakav smo samo mogli poželjeti.

I dok nam se u početnom dijelu sezone činilo da smo vidjeli sve, da bolje ne može i da će u jednome dijelu sezona postati “dosadna” i da će sva neizvjesnot po pitanju borbe za naslov pasti u vodu formula 1 nam je pokazala svoju nepredvidljivu čud i pokazala da ništa nije gotovo dok crno-bijela zastava ne označi kraj sezone. U jednome je trenutku Vettel pred kraj sezone zagospodario prvenstvom i činilo se da će sve biti ponovno u znaku Red Bulla, no tako nije bilo. Atraktivne utrke sa mnogo akcije poput Kine, Malezije, Monaka, Abu Dabija ili posljednje Amerike su zaista ponudile pravi spektakl, ali što je to u usporedbi sa onim što slijedi u Brazilu.

Svi koji prate formulu 1 dobro poznaju sve samo ne običnu i predvidljivu čud Brazilskih utrka sa Interlagosa koji zaista nudi spektkal.  Ne znam trebam li samo podsjećati koliko je odličnih utrka ponudila Velika nagrada Brazila i kakvi su se sve samo raspleti ondje događali posljednjih godina, a događali su se zaista filmski i bajkoviti posebice 2007 godine, ili još više 2008. godine kada je odluka o naslovu prvaka pala u doslovno zadnjim metrima utrke. Ova utrka ne zna za dosadu, ne zna za procesiju, ovdje u Interlagosu je uvijek “krš i lom”  i rijetko kada utrka završi onako kako je planirano.

Kiša je uvijek jedan od onih faktora koji su u Brazilu itekako mogući i u posljednjih je pet godina nekoliko puta igrala uloge. 2008. godine odigrala je jednu od glavnih uloga, godinu kasnije također je padala, a još su u nekoliko navrata oblaci opasno prijetili utrci.

Nakon 2010. godine ponovno imamo situaciju u kojoj će se sve prvenstvo rješavati u zadnjoj utrci, a to znači da je ovo treći puta u posljednjih pet godina da se prvenstvo rješava na finalu sezone.

Pogledamo li povijest utrke naći ćemo mnogo zanimljivosti, koji će potvrditi veliki značaj ove utrke.

Otkada je ove utrke, a traje već dobre dvadeset i dvije godine u nizu ovdje je bilo svega. Slavili su se naslovi, padali su rekordi, opraštale su se legende. Jedna od takvih je i Michael Schumacher koji će svoje drugo posljednje zbogom reći ponovno za tjedan dana na legendarnoj stazi. Svoje prvo zbogom rekao je 2006. godine i odvozio jednu od najboljih utrka u svojoj karijeri. Na ovoj je stazi Kimi Raikkonen slavio svoj jedini naslov u karijeri u raspletu kakav je moguć samo u formuli 1.

Na stazi u Sao Paolu Fissichella je 2003. godine slavio svoju prvu pobjedu i Jordanovu posljednju u formuli 1. Na ovoj je stazi pobjeđivalo ukupno devet svjetskih prvaka od čega su trojica još uvijek aktivni (Vettel, Raikkonen i Schumacher). Ovdje su svoje posljednje krugove u karijeri odvozili  Rubens Barrichello i David Coulthard.

Juan Pablo Montoya na ovoj je utrci odvozio najbrže vrijeme kruga koje je 1:11:473 i do danas je to vrijeme koje je nedohvatljivo za sve, ne trebam spominjati i zašto. Pitlane u Interlagosu jedan je od najdužih uopće u povijesti formule 1 i na svaki se nepredviđeni odlazak u boks gubi mnogo vremena.

Staza se sastoji od kombinacije sporih i brzih zavoja, a krug je jedan od  najkraćih u kalendaru formule 1. Nalazi se na nešto višoj nadmorskoj visini što ima utjecaj na opterećenje motora u bolidima. Staza se vozi suprotno od smjera kazaljke na satu i G sile koje utječu na vozače u Interlagosu su iznimno visoke.

Prva utrka na Interlagosu koja se vozila za svjetsko prvenstvo formule 1 vožena je još tamo davne 1973. godine ali u produženoj verziji staze u Interlagosu koja je iznosila gotovo osam kilometara. Sadašnja staza što sam već ranije spomenuo na kojoj se vozi od 1990. godine skraćena je gotovo za pola i iznosi nešto manje četiri i pol kilometra. Spomenuti ću kako je prvi pobjednik na sadašnjoj verziji staze bio Alain Prost u Ferrariju. Ferrari je uz Mclaren sa šest pobjeda na ovoj stazi najuspješnija momčad, a posljednje slavlje imali su 2008. godine kada je ovdje slavio Felipe Massa. Od vozača najuspješniji po broju pobjeda je Michael Schumacher koji je slavio šest puta, dok su od aktualnih vozača dva puta slavili Massa i Webber, te jednu pobjedu još imaju Raikkonen i Vettel.

Pretjecanja su ovdje moguća i to uglavnom na starno ciljnoj ravnini, odnosno u zavoju broj 1, pa na ravnini prije zavoja broj 4, te kroz brzi zavoj broj pet pa sve do zavoja broj šest. Tada slijedi nekoliko sporijih dijelova staze na kojima nema mjesta za pretjecanje.

I za kraj, što reći osim da ispratite završnicu sezone formule 1 na spketakluarnoj stazi u Brazilu koja će sasvim sigurno ponuditi sve ono što ova sezona za ponuditi ima. Ima li bolje pozivnice za od borbe za naslov u posljednjim metrima sezone, na stazi koja nudi veću atrakciju od svih u formuli 1. Sebastian Vettel i Fernando Alonso ulaze u završnu rundu svog drugog obračuna za naslov svjetskog prvaka. Prvu je bitku 2010. godine dobio, može li to ponoviti.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: