VN Monaka: Pobjedom Webbera prekinut jedan niz, drugi se nastavlja

Autor: Ivan Šurbek

Formula 1, ponovno je u akciji. Jučerašnja Velika nagrada Monaka ponudila je spektakl kakav samo Monako zna pružiti. Jurnjava po gradskim ulicama Monte Carla pripala je Marku Webberu u Red Bullu čime je jedan srušen rekordni niz, dok se drugi niz nastavlja. Naime, Webber je pobjedom u jučerašnjoj utrci donio Red Bullu drugu pobjedu sezone što automatski znači kako se niz od pet utrka sa pet različitih momčadi na vrhu neće nastaviti, no nastavlja se onaj drugi niz. Webber je nakon Buttona, Alonsa, Rosberga, Vettela i Maldonada šesti pobjednik ove sezone u šestoj utrci sezone.

Ovakav ishod početka prvenstva i ovakav niz pobjednika zaista zvuči impresivno, ne treba niti spominjati kako se u povijesti formule 1 ovo još nikada nije dogodilo, barem ne na startu sezone. Dok smo se prije početka sezone pribojavali kako bi ove godine ponovno mogli gledati dosadnu sezonu u borbi za vrh, sa Red Bullom ponovno u glavnoj ulozi, izgleda da nas je prvenstvo ove sezone pošteno demantiralo. Bolidi su izjednačeniji no ikad, u svakoj utrci sve vrvi akcijom na stazi,  svi su tu negdje, a opet nitko nije nigdje, a da ne govorim o tome da je prognozirati pobjednika utrke jednako kao prognozirati nešto jednako teško što mi sada ne može pasti na pamet jer se ne mogu sjetiti teže prognoze od prognoze tko će pobijediti u utrci formule 1 ove sezone.

Sve je krenulo još u četvrtak, nešto ranije no inače, no to je već godinama običaj u Monaku. Petak je u Monaku dan za metak, doduše nije, već je to dan za razna “naslikvanja”, no ova se izreka sasvim dobro uklopila u ovu rečenicu. Jednako teško kao što je teško prognozirati pobjednika utrke je i prognozirati čovjeka na najboljoj startnoj poziciji. Doduše, to je čak nešto i lakše jer je Hamilton nešto uvjerljiviji bio u kvalifikacijama ove sezone, no zbog raznoraznih pravila koja obitavaju formulom 1 i to je također nepredvidljivo, čak i nakon što određeni vozač zabilježi najbrže vrijeme. U četvrtak se jurilo na slobodnim treninzima, a najbolja vremena postavili su Alonso i Button. Do subote i trećeg slobodnog treninga stvari su se malo promijenile, te je Rosberg u Mercedesu bio najbrži na treningu.

Kvalifikacije su ponovno donijele neizvjesnost i nakon što se Perez u prvoj rundi razbio i parkirao znalo se kako neće biti borbe za osamnaestu žrtvu kvalifikacija. Povratak u dobru formu za Ferrari dao je nagovijestiti Felipe Massa koji je tijekom cijeloga vikenda bio brz, znatno brži no inače ove sezone, te je čak u drugome dijelu kvalifikacija imao najbrže vrijeme. U trećem, onome najvažnijemu dobili smo pravi spektakl koji je okrunjen veličanstveno. Michael Schumacher  odvozio je najbrže vrijeme kvalifikacija i ostvario pole position nakon dugih šest godina.

Bilo je prelijepo vidjeti Nijemca ponovno na samome vrhu kvalifikacija,  a samim time i njegov zarazni osmijeh koji nam je postao poznat još davnih dana dok je žario i palio formulom 1 vozeći u crvenom kombinezonu. Nažalost po njega kazna od pet mjesta nižeg starta zbog sudara sa Brunom Sennom na Velikoj nagradi Španjolske bacila je Schumachera u treći red startnog grida kod svog velikoj prijatelja Fernanda Alonsa, a na pole position gurnula Marka Webbera u Red Bullu.

Kvalifikacije su tako bile ponovno suprotne očekivanjima jer su već po treći ili četvrti puta mnogi na vrhu očekivali Lotus i Raikkonena ili možda prije čak Grosjeana koji je tijekom dobroga dijela vikenda pokazivao brzinu i dobru formulu Lotusa. No, vjerojatno od svih mogućih vozača, čak i onih koje je nabrojao Eddie Jordan vjerojatno nitko nije očekivao da će na kraju Australac startati kao prvi, vjerojatno je jednako malo, možda nešto manje izgledno bilo da će Schumacher osvojiti pole. Rosberg je u drugome Mercedesu pokazao da brzine u “mečki” ima i smjestio se tik uz Webbera. Hamilton je bio nešto malo, ali ne značajno sporiji od navedne trojke, dok su se iza njih smjestili Grosjean, Alonso, Massa, Raikkonen, pa tek iza njih na devetom mjestu Sebastian Vettel.

Utrka kao utrka, kao i svaka u Monaku, kaotična, zanimljiva, puna svjetske elite, lijepih žena, skupocjenih jahti, dobrih automobila, mnogo luksuza i blještavila. Uz to, nešto malo iznad Monaka, negdje na nebu, nekoliko je crnih oblaka došlo pogledati utrku i cijelo su se vrijeme izmjenivali sa ponekom znatiželjnom zrakom sunca, a sve pod prijetnjom kiše. Kako kiša u Monaku nije strani pojam i kako je već ranije istog vikenda znala i pasti, cijelo se vrijeme tijekom utrke nagovještavalo da bi kiša u nekome trenutku mogla stići. Start je ipak prošao bez kiše, uz nešto malo sunca, ali ne i bez safety cara. Već u prvome zavoju, Michael Schumacher pokušao je proći sa unutranje strane, baš kao i Romain Grosjean,  no Nijemac je vidio da tamo nema mjesta, pa otišao široko u lijevo, Grosjean je prvo okrznuo Alonsa, morao otići na lijevu stranu dodirnuo Schumachera, ostao bez kotača i još se pri tome i izvrtio. Nastaviti utrku nije mogao što je značilo još jedan rani završetak utrke u kojoj je prema nekima bio i favorit.

Uz Grosjeana, sudarili su se i De la Rosa, Maldonado, a letio je i Kobajashi. Za svu četvoricu nastup je završio već u prvome krugu utrke. Safety car odvozio je par krugova po stazi, nakon čega je uslijedila jurnjava. Webber u vodstvu, Rosberga iza njega, Hamilton, Alonso, Massa, Vettel, Raikkonen i Schumacher. Tako je izgledao poredak. Do prvoga, zanimljivo i jedinoga odlaska u bokseve čekalo se dugo, 29 krugova. Gume su popustile i svi vodeći, izuzev Vettela ušli su u boks po žute soft gume, umjesto voženih crvenih supersoft guma. Vettel je odlučio ostati na stazi i sa istim, odnosno bržim vremenima hvatao još poneko mjesto više u poretku. Nakon odlazaka u bokseve, poredak je uglavnom ostao nepromijenjen. Webber ispred Rosberga, no Alonso je kroz bokseve pretekao Hamiltona. Massa je bio iza njih sasvim blizu. Vettel je kružio stazom i držao ritam sa ekipom iza sebe, stvarajući prednost od osamnaestak sekundi. Pri prvome padu vremena, otišao je u boks i vratio se tik iza Alonsa, ali i tik ispred Hamiltona i Masse. Ova je šestorka tako nastavila u toj postavi do kraja utrke, no pred kraj je taj neki oblačak iznad Monte Carla  ipak odlučio pustiti koju kap kišice kako bi barem malo uplašio sudionike.

Iza leđa navedenih vozača događala se nešto veća akcija. Pretjecanja ipak nije bilo mnogo, no Raikkonen je u prvome dijelu vozio relativno sporo, zapravo ni u nastavku nije bio nešto naročito brži i držao je ekipu iza svojih leđa. Schumacher ga je pokušavao prestići, no nije uspio, sve do odlaska u bokseve. Nijemac je tada vozio mirnu utrku i hvatao vodeće, no nije ih uspio značajno dostići, tek poneku sekundu je uspio skinuti, sve dok nije morao odustati zbog probelma sa svojim bolidom. Kroz zavoje, odnosno prilikom prolaska preko rubnika vidjelo se kako je desni dio njegova prednjeg krilca u dodiru sa podlogom i to dosta izraženo.

Nešto iza leđa Schumachera, daleko na četrnaestome mjestu bez ikakvih izgleda za napredak jedan se svjetski prvak imenom i prezimenom Jenson Button mučio sa slabim Caterhamom Heikkia Kovalainena. Pokušavao je Button proći ispred vozača Caterhama, no nije uspio, čak niti kroz bokseve. Bolid je nakon problema i dodira na stazi pakrirao u garažu u 70 krugu i prištedio koji važni okretaj motora za iduću utrku.

Atmosferu je tijekom utrke podgrijavao “veseli Meksikanac” Sergio Perez. Agresivna vožnja, napadi, te pretjecanja u šikani našla su se na njegovom repertoaru. Zbog “prekasnog” ulaska u boks kojime je omeo Raikkonena i izbio mu poziciju od strane Di Reste kažnjen je prolaskom kroz bokseve.

Bit Pereza u cijeloj priči pred kraj je utrke postala sve veća kada je sa Kovalainenom vodio borbu za pozicije. Nakon nekoliko pokušaja pretjecanja, uspio je proći ispred Finca, s time da je ovaj hrabro vozio sa napuknutim prednjim krilcem. Pred kraj se utrke ukazivala i koja kap kiše, pa je “prvu kocku u casinu” utrke u Monte Carlu bacio Jean Eric Vergne koji je otišao u boks po intermediate gume.

Kocka se na njegovu žalost nije isplatila, no u Torro Rossu su odlučili žrtvovati sedmo mjesto i solidne bodove za potencijalno koje mjesto više u poretku da je kiša pljusnula u jednome trenutku. No na njegovu nesreću kiše nije bilo, barem ne one željene za Torro Rosso i utrka je odvožena u suhim uvjetima sa tek jednim izlaskom sigurnosnog automobila na stazu.

Mark Webber tako je stigao do svoje prve pobjede u ovoj sezoni i produljio niz pobjednika na brojku od šest vozača iz šest do sada voženih utrka. Rosberg je ostvario drugo mjesto i nakon pobjede upisao drugo postolje ove sezone, dok je Alonso trećim mjestom kompletirao zbirku mjesta na podiju ove sezone. Uz pobjedu u Maleziji i drugo mjesto u Španjolskoj, pridodao je i treće u Monaku, te uz Hamiltona postao tek drugi vozač ove sezone koji je tri puta bio na pobjedničkome postolju, s time da je Britanac sva tri puta do sada bio treći. Alonso je time i preuzeo vodeće mjesto u ukupnom poretku svjetskoga prvenstva te za tri boda pobjegao dosadašnjem suvodećem Sebastianu Vettelu koji je u Monaku završio kao četvrti. Hamilton je bio peti, Massa šesti, Di Resta sedmi, Hulkenberg osmi, Raikkonen deveti, a Senna deseti.

Za kraj treba treba reći kako smo imali prilike gledati jednu zanimljivu utrku u Monaku, možda nije bilo pretjecanja i mnogo akcije na stazi, te su gume izdržale dulje no inače, no Monako je takva staza, specifična i jedinstvena i ovdje vrijede neka posebna pravila. Akcija je izostala, no nije izostalo neizvjesnosti koja nas je pratila tijekom cijele utrke. Velika izjednačenost momčadi ove sezone rezultirala je da na kraju imamo čak šest vozača smještenih unutar šest sekundi na kraju utrke. Impresivno. Momčadski niz je prekinut, no vozački se nastavlja. Mark Webber pobjedom je stigao na diobu drugoga mjesta u poretku i sada to mjesto dijeli sa kolegom Sebastianom Vettelom, dok je deset bodova iza njih i Lewis Hamilton, a ni Rosberg, Raikkonen i Button nisu daleko.

Utrka u Monaku donijela je i konačno dobar rezultat za Felipea Massu koji je u posljednje vrijeme izvrgnut brojnim kritikama navijača. Razlika između njega i momčadskoga kolege Alonsa bila je tijekom kvalifikacija i utrke zanemariva, a vidjeti ćemo može li se ovakva forma Ferrarija nastaviti i na idućoj utrci, koja nam pak donosi novi spektakl.

Slijedi nam Velika nagrada Kanade, utrka u kojoj smo prošle sezone mogli uživati u četverostanoj ludnici u kojoj je Jenson Button sa posljednjeg mjesta po kišnoj utrci stigao do pobjede. Kako je ova sezona sama po sebi neizvjesna i kako je teško bilo što prognozirati, pa samim time i očekivati najbolje je ne govoriti ništa.  Ono što znamo je to da pobijediti može šest momčadi, možda i više, ako splet okolnosti i kiše, što vidjeli smo da u Kanadi nije nemoguće – gurne primjerice Sauber i Pereza na vrh.

Također, znamo da su bez pobjede još uvijek tri svjetska prvaka; Hamilton, Schumacher i Raikkonen, dok tu ambiciju u ovoj ludoj sezoni imaju i Grosjean, Perez, ali i Felipe Massa koji itekako dobro zna pobijeđivati. Što nam donosi Velika nagrada Kanade saznati ćemo za dva tjedna. Sigurno je samo da ništa nije sigurno.

Velika nagrada Kanade vozi se 10. lipnja u 20 sati i to je treba spomenti termin kada Hrvatska nogometna reprezentacija igra svoju uvodnu utakmicu na europskome prvenstvu protiv Irske. S obzirom na spektakl koji pruža formula 1 teško je opredijeliti se koji ćete od ova dva događaja gledati, no ako imati mogućnosti, pokušajte gledati oba sa svakim okom na jednom ekranu jer bilo koji događaj bilo bi šteta propustiti.

Image sources: telegraph.co.uk, dailymail.co.uk, motosport.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: